Kurser & publikationer
Jeg tilbyder skræddersyede kurser og foredrag til fagfolk, som er tilpasset den enkelte organisations behov og situation. Der kan også tilrettelægges uddannelsesforløb, hvor øvrige samarbejdspartnere kan inddrages.
Eksempler på kursusemner kan være:
- Skolevægring og social isolation
- Autisme/Aspergers syndrom
- Forældre-barn-skole-kommune samarbejde i komplekse børnesager
- Neuroudviklingsforstyrrelser (autisme, ADHD m.fl.) og tilknytningsrelaterede vanskeligheder
Bestil kursus og foredrag
Alle med interesse for kursus og foredrag er velkomne til at ringe på 23816800
og få en uforpligtende drøftelse af mulighederne.
Jeg gør meget ud af forventningsafstemningen, således at tilbuddet passer til de gældende ønsker og behov.
For kursusdeltagere er det vigtigt, at underviseren er en god og levende formidler, der løbende inddrager kursisterne, så den tilførte viden bliver både personligt og fagligt. Jeg lægger stor vægt på at leve op til disse kriterier, når jeg underviser, så udbyttet af kurset bliver optimalt for alle deltagerne.
Publikationer af Sarah Parlar
- Bidragyder til bogen Autisme og tilknytning (2017), L. Pedersen, B. Mølgaard og Jeanette Ringkøbing. (evt. indsæt billede af bogen)
- Medforfatter til rapport om Inklusion i folkeskolen – erfaringer med skoleforløb blandt børn og unge med en autismespektrums diagnose http://www.centerforautisme.dk/forskning-udvikling/igangvaerende-projekter/inklusion-i-folkeskolen/
- Medforfatter på den videnskabelige artikel af Whiteley et al.(2010): The ScanBrit randomised, controlled, single-blind study of a gluten- and casein-free dietary intervention for children with autism spectrum disorders. Nutritional Neuroscience, Vol. 13, No. 2. Læs mere på: http://www.centerforautisme.dk/forskning-udvikling/igangvaerende-projekter/scanbrit-forskningsprojekt-om-diaetintervention/ eller http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20406576
- Medforfatter på den videnskabelige artikel af Pedersen et al. (2015): Data mining the ScanBrit study of a gluten- and casein-free dietary intervention for children with autism spectrum disorders: behavioural and psychometric measures of dietary response, Nutritional Neuroscience, Sep. 17 (5), 207-13. Læs mere på: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24075141
Yderligere hverv
Sarah Parlar har deltaget i Socialstyrelsens undersøgelse om børn med autisme og skolevægring (https://socialstyrelsen.dk/udgivelser/born-med-autisme-og-skolevaegring ) og har afholdt flere oplæg om dette for Socialstyrelsen.